
Az Apple felvásárolta a Beats márkát – de mégis miért?
A Beats az Apple tulajdonába került, ezt már szinte mindenki tudja. Mi utána járunk miért vásárolhatta fel az almás cég Dr. Dre márkáját
Az elmúlt néhány napban rengeteg hír látott napvilágot arról, hogy a Beats az Apple tulajdonába került viszont itt meg is állt a történet. Pedig érdemes kicsit elgondolkodni, mi is lehet a háttérben, miért fizet ki többet az Apple Dr. Dre márkájáért, mint a Lenovo a Motoroláért (előbbi 3.2, míg utóbbi 2.9 milliárd USD)? Még itt ki kell hangsúlyozni, hivatalos információk ezen a téren nem láttak napvilágot.
Mit is vásárolt meg tulajdonképpen az Apple? Egy csomó fejhallgatót? Igen, de ennél azért többet. Mi lehet hát az igazi mozgatórugó? Feltételezhetően a márkanév és az zene streamelő szolgáltatások terén folyó csatározások. Ez utóbbiban eléggé fiatal név a Beats (pontosabban Beats Music) és csak alig valamivel több mint 200.000 “katonája” van a Spotify millióival szemben, de ez mégiscsak egy jó alap, amire az almás cég bátran építkezhet.
Valóban csak a márkanév lenne az igazi érdekesség? Természetesen nem. Dr. Dre márkájának a sikere abban rejlik, hogy olyan divatos köntösbe bújtatja az általa készített technológiát, amit az emberek nem csak felvesznek, de szívesen hordanak. Képzeljük magunk elé Google Glass-t, ami divat ügyileg egy igazi katasztrófa. Az olyan területeken, mint az orvoslás, ahol a divat nem olyan hangsúlyos, kelendő lehet, de hogy jelen formájában nem fogunk vele találkozni az utcákon, az szinte borítékolható. Ellenben a Beats fejhallgatóit hírességek viselik, akik még inkább eladhatóvá teszik, az amúgy is kelendő portékát. Ez pedig nem árt az Apple-nek, sőt! Az elmúlt időszakban a kritikusok csak az egyhangúság vádjával illethették a cupertinói óriást.
Tehát, márkanév és trend-faktor növelés? A válasz, egy újabb kérdés: gondolkodjunk el, mi lenne, ha holnap az Apple bejelentené az okosóráját? Ennek a kérdésnek látszólag semmi köze a Beats akvizíciójához, pedig kicsit más perspektívából vizsgálva rögtön kiderül, hogy van itt még valami. Emlékszünk még ezekre: SoundJam MP, P. A. Semi, C3 Technologies? Valószínűleg nem, pedig ezek is olyan nevek amiket az Apple felvásárolt, később aztán ízekre szedte és saját képére formálta. Az előbb felsoroltakkal találkozhatunk ma az iTunes, az “A” szériás processzorok és az Apple Maps formájában. Vagyis az Apple kinyerte a technológiát. Itt még mindig van egy hiányzó láncszem: ugyanis az Apple saját erőforrásra támaszkodva, valószínűleg akár jobb fejhallgatókat is tudna gyártani, mint a Beats, így nem lehet szó csupán technológiai bekebelezésről. Itt a hangsúly azon van, hogy az Apple olyan formába öntse az almás logóval ellátott eszközöket, amiért rajonganak az emberek. Képzeljük el, ahogy Eminem, Katy Perry, Justin Beiber, Christiano Ronaldo, David Guetta vagy éppen Barack Obama a Beats fejhallgatóját megigazítva feltűnik az első iWatch. Mert, hogy ezek mind olyan nevek, akik jelenleg is a Beats fejhallgatóikra esküsznek. A siker garantált, ahogy az is, hogy az Apple alig pár lépésre van az iWatch bejelentésétől.
Források:
http://www.dezeen.com/2014/03/27/marc-newson-interview-design-industry-pathetic/
Gabe

Így támogatja a FUJITSU az ENSZ fenntartható fejlődési céljait
Komoly fejtörést okoz mostanában a világ vezetőinek és vezető vállalatinak a fenntartható fejlődés kérdése. Ugyanis valamilyen módon...

A Motorola Moto G20 állítólag Unisoc processzorral és 4 GB RAM-mal érkezik
Azt a hírt rebesgetik, hogy a Motorolánál új telefon van érkezőben, ez pedig nem más, mint a Moto G20. Úgy tűnik a gyártó szokatlan...

Hackerek, vigyázat! – Anti-cheat érkezett a PS5-höz
A Denuvo bejelentette, hogy népszerű népszerű Denuvo Anti-Cheat programja már a PlayStation 5-ön fut. Számos nagy játékcím már...

AMD hivatalos közlemény: nem lesz kripo-bányászat elleni korlátozás az RX 6000 kártyákban
Habár az AMD Radeon RX 6000 szériája nem a legjobb választás kriptovaluta-bányászatra, a cég megerősítette, hogy nem fogják korlátozni...